Saturday, May 21, 2011

a letter to a friend,

Assalamualaikum...

Saya dah berfikir banyak kali untuk membuat artikel ini, tapi saya asyik tersentak dari melakukannya, tapi saya dah tak tahan lagi. Saya minta maaf kepada semua kawan-kawan yang super awesome kalau tak menyenangi perbuatan saya ini. Tapi, I just had enough.








Kepada semua orang yang membenci saya,

Saya tak pernah memaksa anda untuk menyukai saya apatah lagi untuk meminati saya. Jujur saya katakan, tak pernah terlintas pun dalam kepala saya akan berada dimana tahap saya berada sekarang. Ini bukan plan saya untuk menjalani hidup sebagai "artis" atau apa sahaja yang anda panggil saya, di zaman persekolahan. Jujur saya akui, tak pernah sekali pun saya berhenti bersyukur kepada Allah atas segala nikmat yang telah Dia berikan kepada hambaNya yang kerdil ini.

Namun, atas kekhilafan, kesalahan, kerana saya juga manusia biasa, saya melakukan kesalahan ketika disekolah saya, yang mana ketika semua menyanyikan lagu negeri Johor, saya diantara beribu orang yang terkhilaf dan duduk sewaktu lagu itu dinyanyikan. Ya, itu adalah kesalahan saya, saya akuinya kerana kita sepatutnya menghormati lagu negeri kita.

Tapi, apa yang saya kesal, kenapalah "mereka-mereka yang mengambil berat" mengenai saya ini, tidak pergi kepada saya dan tegur saya untuk bangun. Jangan risau, saya bukan cepat melatah sekiranya itu adalah kesalahan saya. Yang saya kesal, "mereka-mereka yang mengambil berat" ini mengupdate status di FB dengan memerli mengatakan saya artis dan lupa daratan. Menjadi persoalan disini adalah, "KENAPA DLM RAMAI-RAMAI ORANG YANG DUDUK KETIKA DI PERHIMPUNAN SEWAKTU LAGU JOHOR DIMAINKAN, SAYA JUGA YANG AWAK KUTUK? DAN KENAPA MESTI DI FACEBOOK?  "

Adakah kerana saya artis atau apa? Saya tidak pernah menganggap diri saya artis atau sebagainya. Seperti anda gelarkan diri saya, "HANYA PEREMPUAN YANG COVER LAGU ORANG DI LAMAN YOUTUBE" , adakah begitu teruk saya dimata "mereka-mereka yang mengambil berat ini"? Dan sekiranya saya salah pronounce dan sebagainya, adakah begitu berdosa sehingga perlu dikutuk segala? Cacilah, makilah saya di YouTube, tak pernah sekali pun saya bantah. Malah saya cuba untuk improve kan diri saya. Jadi, kenapa perlu diperli dan sebagainya?

Apa yang membuatkan saya lebih kesal, adalah mereka ini adalah junior saya. Yes. JUNIOR saya. Dan apa yang saya lebih kesal adalah, mereka cakap tak seperti mereka buat. Mereka kata jangan libatkan parents, tapi mereka sendiri melibatkan ibu bapa dengan berkata apa pada ibubapa mereka sehingga ibu bapa mereka turut memandang serong kepada saya.

Mereka kata mewujudkan satu komuniti FB yang dengan terangnya menyebut ;

 Dan sekarang saya bertanya, apa yang mereka buat ini, bukan psycho ke?






Dan ya, sehingga ke hari ini, yea, HARI INI, tidak pernah sekali pun saya psycho mereka dengan kata-kata apa pun yang mereka lemparkan dekat status FB saya. Benar kata orang dulu-dulu, THINK BEFORE YOU ACT. So, kalau nak buat komuniti yang bertajuk seperti diatas, you, yourself patutnya tak buat macam tu. okay?


Saya tidak kisah jika anda melabelkan saya seperti mengaibkan orang dan sebagainya, tapi sedarlah, saya mempunyai keluarga, ibu bapa, adik dan kakak yang perlu dijaga hatinya, dijaga namanya. Dan saya bukan nak besarkan keadaan, kerana saya sendiri telah berjumpa dengan mereka untuk bertanya apa masalah sebenarnya, dan mereka refused untuk menjawab nya. Maka, saya perlu buat seperti ini kerana mereka juga menggunakan jalan yang sama untuk berterus terang.

Hentikan lah segala benda yang anda buat ini sebab kak iza saya pernah kata,"mengutuk orang, menghina, mencaci dan sebagainya, tak akan membuatkan anda lebih baik atau lebih bagus dari orang itu" Lebih baiklah kita belajar bagaimana untuk mengimprovekan diri kita, untuk jadikan diri kita lebih baik dari sebelumnya.

Kenalilah diri saya dulu sebelum anda membuat sebarang judgement. Jangan kerana kita pernah berselisih, dan saya terlepas untuk senyum kepada awk, awk terus melabelkan saya sebagai sombong dan sebagainya. Come to me and tell me if I did something wrong, trust me, I won't bite.

Ini juga entry peringatan kepada diri saya. Jujur saya akui, pernah terlintas untuk give up. Tetapi, melihat sokongan kalian yang berada di Facebook sebanyak 29k dan jumlah kutipan viewers hampir mencecah 2juta, saya bersemangat semula. Dan kali ini, ingin saya beritahu bahawa, saya menyanyi untuk diri saya, keluarga saya dan kesemua 29ribu kwan-kwan awesome saya, InshaAllah.

Thank you for the love and support. Sekiranya saya ada tersilap salah, maafkan saya. Tegurlah saya kerana saya sendiri manusia yang tidak sempurna dan melakukan kesalahan. Dan saya percaya, di dunia akhir zaman ini, semua dibayar secara cash. Allah itu maha adil.

Wasalam.


p/s : adakah ini dilabel sebagai buli ? You judge :')




303 comments:

1 – 200 of 303   Newer›   Newest»
A said...

simple je sebenarnya..orang yang benci kita adalah orang yang cuba untuk menjadi seperti kita :)..sabar ye

FiSaU said...

tu nama nyer cemburu! haha

Afiqah ;D said...

BE STRONG Najwa ;) just smile. org kata pujian tu racun, maki-an tu adalah pengubat kita utk terus MAJU (:

Anonymous said...

pakat bako je rumah deme yg kuat jeles tu = ="

Unknown said...

najwa latif.b patient okay.normal laa ppl cmtu.move on je.kdg2 junior mmg menyakitkan hati.relax..ape pon ade lg yg tetap menyokong awk.all the best! :)

Fatin Najwa said...

perh diorang tak ptt kot buat macam tu. at least najwa ade kelebihan boleh menyanyi daripada diorang? mengutuk je pandai.

Be strong najwa. ramai yang support najwa dari support diorang :)

Nur Shafiqa Farhana said...

Dear Najwa Latif, don't worry sayang. Biasa la manusia, memang tak pernah puas hati dengan org lain. You just move on, tak payah fikir pasal semua benda ni. Well at least, you jadi diri you sendiri kan? Kejarkan apa yang kita minat jangan hiraukan apa manusia sekeliling nak kata. What people talks about you, is non of your business :) Thank you.

Flower Detox Tea said...

jangan give up k..adik masih muda..perjalanan masih jauh...asah bakat yang ada..Mesti boleh sukse satu hari nanti..Jangan peduli apa orang kata..yang penting kita tahu kemampuan diri kita..kalau nak puaskan hati semua orang,bila2 pun xleh berjaya..Chayok2..

kay yea said...

oh sabar la NajwaLatif..kdg2 mmg org melayu sendiri tak leh tengok org melayu nk berjaya~ ;)

syufaa said...

ala dik..ini adat bile kita nak naik cikit ade je yg nak down kan kite..

you have to be heart-less with those people dik..

orang macam ni kita kne buat taktau, but sometimes mmg kita KENA MELETUP sbb melampauu..

but akak ckp lg skali, wat taktau je dik..we know that we are matured enough to splash out the anger to who..

and untuk mereka, tak layak nak judge people yg berbakat..itu anugerah..

once again dik, YOU HAVE GIFT FROM ALLAH SWT..just be thankful.. :)

dir&fara said...

be strong dik.. maybe ni ujian pertama untuk adik langkah ke tangge seterusnye..

Atikah said...

they are all jealous of you. maybe just because they don't have 'suara' as good as you. don't let their comments make you down :)

#bestrongbigsis!

Aisyah Kay said...

Biase laa tu dik, dlm dunia ni ade haters jgk. Kalau sume suka xde yg benci bkn kehidupan namanye. Be strong ok. Awk ramai supporter :)

Tentang Aku said...

nama pon manusia, biasa lar tu kalau sikap jeles menjeles .

tak kemana pon orang mcm tu :) keep it up dear . you are awesome !

thumbs up !

Nur Aishah said...

be strong darl..
ni semua dugaan..

fatin farzana hamid said...

najwa be strong!! diorg jeles 2.. diorg bkn pndai pon maen gtar bwk lgu sume.. diorg tau tgk klmhn org je... let them b.. =)

klu dirog x support u, ktorg ad... we got your back girl!! =)

C!k LaYLa PiPi GeBu said...

dik najwa : chill je..if you said they are your junior..arghhh...act.mereka yg tak matang....kan???biasalah...mereka yg sebenarnyaaaa yg baru nak uppp..heee...well..10 orang menghentam you,,you ada lagi 29ribu yg support..mereka ada??NON-HADOOO....senang citer mereka dengki..tu..jee..ini adalah salah satu risiko yg akak rasa kecil adik kene lalui...ada lagi yang besar dugaannyaaa...

senyummm jeee..biar mereka tau yg adik tak goyahhh pon dgn tndakan mereka..

orang salah mmg pengecut..k..
take care and good luckkk...

http://ciklaylapipigebu.blogspot.com/

MR HACKER said...

alaa , diorang jelouse lh tu dgn kak najwa :) be strong sis ;D

mirl said...

yes and yes , mereka sangat jeles dengan awak je sebenarnya. dan maluuu untuk berterus terang. be strong Najwa Latif :)

dothedoodle said...

lantak la dyorang Najwa..x terjejas pon..yg penting awk mmg best!! chaiyok!!

Dalila Najwa said...

sabar ye najwa. i will always support you.

Unknown said...

peduli ape dia nk ckp pe dik.dia tak bg kita makan pun.juz carry on.we all will always support u.teruskan perjuangan..:)

♥NuR SyAFiQah♥ said...

gilo ape diorg tu..dhla junior so respect r skit..poyo je r lebih..sabar jela ye adikku ;)

areefahbatrisyia said...

hek eleh. cakap yang NajwaLatif ny salah pronounce. padahal dy eje parents pon macam ny *paretns. kalau nak sound orang pun pikir la dulu. jangan nak menyanyah sangat. Hish, geram pulak aku. Kak najwa, ignore je ape diorang kate. Dah jeles, jeles la. Buat bodoh je kay.

Only mE said...

rileks ajerk.. bese larr tuh.. ade y suke, ade lar y x nye kn.. da lumrah alam..

Unknown said...

kak najwa :) chill lah . diorang jeles lah tuh . tak payah pening2 pikir . <3 u sooo mucchhh .
suara akak mmg bessh sgt3 :)

noraauliyya said...

dek...mulut org mang ta ley na tutup dek...kang di0rang penat lawh tu... biarlah..mereka yg dpt kesannya...
pape un...jgn mudah down lawh dgn mende2 cam uh...

SarahSaa'din said...

sabar je laa eh najwa ? ibu sy penah pesan, org yg kutuk, dpt dosa. org yg kena kutuk, dpt pahala. dorang ckp awk xde PMR ? klau nk kutuk pon, selidik laa dlu. dorang ckp awk ade PHD (Perasaan.Hasad.Dengki) je ? abis, yg dorang bising2 tu bukan nme nye PHD ke ? kita manusia biase je. biar Allah je balas ape yg patut utk org2 mcm tu. walaupon ade yg tak suka dgn najwa, tp ingat. masih ada yg support najwa, kn ? :)

red gitarputeh said...

chill lah, wawa. ni lah nama nya dunia artist..

iqramzaki said...

H.A.T.E.R.S. = Having Anger Towards Everyone Reaching Success.

Anonymous said...

just be brave ! nobody can judge us . they should think first before act something . always supporting you . :)

wanz239 said...

adek najwa..biler dorang kate kt kamu cmtu da tnjukkan mrk 2 xmatang sedangkn mrk kate 'ihateimmaturegirls'. biar je org nk kate pe pun..diorang jeles 2.yg penting kamu kuatkn semangat k! i'll always support u! =)

muhamad said...

jangan risau la dik..tu semua org yang dengki dgn kejayaan kita.lumrah kehidupan....setiap kejadian pasti ada hikmahnya..jgn risau..teruskan melangkah..ingat,sorg xsuka kita pasti sepuluh org akan menyukai kita..cuma kita jgn khilaf dan ingat yang di atas sana..dont give up!!

drpd Pembaca setia najwalatifblog

Aifa Afiqah Sulaiman said...

najwa..kak aifa nak pesan..be strong girl...mereka semua nak jadi macam kita...so mereka2 ni sebenarnya nak jadi macam kita.mereka sedaya upaya mencari kesalahan kita walaupon sekecil kuman.pasal tak hormat lagu negeri johor tu,akak pernah handle perhimpunan sekolah dan akak ni bekas student kat sekolah najwa...sebenarnya ada yang lebih teruk dari tu y akak pernah nampak..bkn sorang tp ramai.just be strong dan jadikan ini sebagai pengajaran k :)

Leena A. said...

buat rilex je najwa..dorang tu nampak kesalahan org lain tp diri sendiri..??? so chillex saje k..ramai yang support awak neh! :D

misTeddy♡ said...

sabo jelaa najwa.. biasa la dah fofular, nih dugaan nya..

but cikBearBear percaya ramai je lagi yg support najwa...i one of ur fans, always support u !!

dont be sad.. :)

stuvwxyz said...

be strong, k?

humans are like that. di mana-mana kita pergi pun akan jumpa. ignore them, bila awak popular, things like this just happens. haters, we can't ask them to stop hating, well can we? :)

you have a beautiful voice, pal:) so what if they hate you? you're not going to die. remember, they are lots of people out there who loveeee youu and your stunning voice. btw, keep singing? :)

Anonymous said...

i heard mcm2 kutukan from this page. apa2pun, banyakkn bersabar and tabah. u're a talented girl and i know u can go far *maap kalau ayt akak ni cm xbetol* hehe. i'm your fans and will always support u. :) xyah dgr apa org nak kata. mulut org kita xleh tutup. :)

stuvwxyz said...

*there are lots of people

pedot said...

be strong yerw najwa...kteorg akan slalu support awk...biase lah tuh setiap yg kte buat pasti akan ad halangan dan rintangan,....=)

salehah azmi said...

good luck najwa.be strong.saya support awak selalu :]

Anonymous said...

err ,, taa puas aty ke nan awk ?? err ,, dyurg jles uw sbb sowe awk sdp ,, hee ,, anyway ,, chill uke :) ,, jgn piker sngt ,, dyurg uw sume dgki je nan awk coz nem awk daa mlnjak nek arn ?? ,, saba uke .

ღKekunangpelangiღ said...

Kuatkan semangat. Biasalah tu bila dalam ramai-ramai, ada yang suka dan ada yang tak suka. Macam kitalah juga, kadang ada yang kita dan tak suka.

Macam mana kita nak hadapi, jangan tengok sesuatu yang negatif secara mendalam. Tak salah kalau orang kritik atau orang benci tapi ambil mana yang boleh dineutralkan menjadi positif.

Yang penting Allah tahu siapa kita, dan kita tau kat mana kita berdiri dan niat apa yang kita bawa. Kalau kita lagi melatah, lagi orang suka kata bukan-bukan.

Just relaks dan jadi macam mana sememangnya adik yang sebenarnya. Sabarlah oke. Walaupun abang bukan peminat adik yang fanatik, ini saja pandangan abang untuk adik untuk terus maju ke hadapan. Goodluck. Dont waste your time layan benda-benda yang tak sepatutnya. Be focus oke. Fighting~!


p/s : Kalau nanti terjumpa abang dekat area Batu Pahat, senyum sikit kat abang oke. Chill. :)

Unknown said...

actually they're just jealous . X de keje laen la tu . Wat page KALAU X SUKE AKU PON X PAYAH NAK SAIKO AKU KAT STATUS KAU tpi tuan dye sendri yg psycho .. diorang mesti nk publisiti murahan LMAO . Just ignore them . Your talent is much more important than a bunch of rubbish like them <3 I LOVE YOU !!

Dout n Axe said...

YOO!! NAJWA
BIASALAH TU....
WALAUAPAPUN DIORANG LEMPARKAN...
MASIH ADA SEBAHAGIAN YANG SUKA KAT U...
BNYAK BERSABAR...

I SUKA SUARA U, LAGU CARTA HATI TU PUN BEST TAU...

Dout n Axe said...

LAGI SATU...
DIORANG TU JELES SEBAB SUARA DIORANG TA SESEDAP SUARA U...

farhana said...

org yg mcm 2 xperlu di endah sgt laaa

fathin kasim said...

salam dik,
let them be,
mulut orang,
kita tak boleh tutup,
bila diowg cakap mcm tu,
kita ucaplah alhamdulillah,
berdoalah,
semoga Allah beri hidayah untuk dia berubah,
tak guna kita layan orang mcm tu.
its nothing dik,
they can talk anything crap about you,
but only you know who are you in a community.

Pedulikan yang terbaik (:

Farah said...

be strong girl..orang macam tu tak payah di layan..we still need you. :)

NztulAmra said...

Just ignore them. You're better than them, Najwa Latif. I heart you :)

Malina Azmi ♛ said...

sabar je lah, dekat luar ada 29k++ lagi yang support you. Orang dengki macam2 lah dorang buat nak jatuhkan you. Be strong btw :) ignore them, lama-lama penat lah dorang tu.

Ryna Tri Asmara said...

najwa dear~ memang dalam dunia ne kita x dapat puaskan hati semua orang :) kadang² kita buat benda yang baik pun, dorang putar belit cerita sampai benda baik kita buat tu kedengaran buruk. but i think, tindakan adik buat entri ne, ada betulnya. at least, you proved to them that you stood for yourself :) dorang baru berapa orang mau kutuk² adik, but look how much fans you got that will stood up for you :)

nampak sangat dorang ne iri hati. sebab untuk berada dalam tahap adik sekarang, bukan senang mau dicapai, yet, itu lah impian kebanyakkan remaja sekarang - untuk dikenali ramai. so i guess, dorang rasa tercabar sikit, tu yang mau cari salah adik ja :)

but be strong yea :) remember that you have fans who will look up to you :)

far byieb said...

kita memang xboleh jadi baik..tapi kita boleh jadi lebih baik..budak2 tu namapon budak2..ignore je..adk be strong!

they call me fee said...

Dear Najwa Latif, bersabarlah. Mereka bukannya apa apa. Itu hanya segelintir sahaja nak dibandingkan dengan peminat yang berjuta. Kita semua masih lagi menyokong dan itu takkan pernah pudar dan terpadam. Dan mungkin, mereka dengki. Maklumlah, mereka semua kan 'pandai'. Najwa ada PMR, mereka ada PhD. Perasaan Hasad Dengki. Setidak tidaknya, Najwa pergi sekolah, mereka tu duduk menghadap facebook je. Don't worry, kita semua akan tetap sokong NajwaLatif dari belakang :)

Anonymous said...

lol.. biaselah.. artis.. sume na jeles.. lagi2 1skola.. dorg bajet je lebeyh. chill okie.. naah.. buat bodoh je kt dorang tuh.. tayah tensi2 sgt tw... u rock.. ahahah =P

Nur Zaheera said...

It's All Up To Them Wawa, Pergilah Lantakk. Ye? Be Strong ! =D

mai meowmeow said...

alahhh , budak budak je tu , PMR pun tak lepas ! be strong najwa !

panda said...

kesian awak ouh . sabar banyak-2 ya !

Lilynana Lexy said...

sabar najwa..dorg jeles jep tu..nanti dorg dpt blsan balik :)

teha (cik teah rusli) said...

adik,pedulikan diaorang tu..yg penting bakat adik..diaorang cemburu tu..biaselah,perasaan hasad dengki melampau...akak tetap sokong adik...chaiyok2!!

suzialfredshin said...

"syaitan ada apabila kita melawan, lebih baik berdiam kerana apabila kita berdiam ketika orang memaki dn memarahi, makian dan kata2 kesat itu akan berbalik kepada orang yang mengeluarkan kata-kata itu.."

Adik Najwa, lumrah kehidupan pabila seseorang itu berada lebih atas sedikit dari orang lain, akan wujud hasad dan dengki. Tapi ingat ayat yang diatas, bila mereka buat macam tuh, adik maafkan sahaja, kerana bila mereka berkata buruk dan maki or caci sebagainya, kata2 cacian itu sebenarnya berbalik kepada diri mereka sendiri. Jadi, Adik Najwa hanya perlu bersabar. Adik ada ramai kawan, lebih ramai daripada mereka yang membenci. Everyone make mistake, even you, you are just an ordinary girl, make mistake and admit mistake, i respect you for that. Jangan kisah apa mereka cakap, mereka budak2, ur junior my dear, umur masih setahun jagung, satu hari nanti pasti mereka menyesal. Jangan sedih2 tau dik, akak tau u are much stronger than anyone who talk bad bout you..^^

Smile Najwa, Smile....:)

hanna ezzani said...

najwalatif we'll always support you ! hahahahaha , biarkan je dgn org yg dengki tu , dosa dy yg tanggung !

Unknown said...

salam...dik oh dik...
kdg2 mgkin gak la dyorg cmbru...tp mgkn gk sbnrnye dyorg mmg xske.. Biarkn je...ade HATER mksdnye popular gitu..ahaha

tak popular pon mksdnye dikenali lah :) ...ape2 pun yg pnting niat... dyorg tu mgkn nk menegak sstu yg mreke sndri sbnrnye tak fhm atw x arif spnuhnye...

asal famly adik stju n sokong ngn ape adik wt ok ler tu :D org xske tu biarkn... sbb lbh rmai org xske mereke tu.. klw mreke bagus mereke tak ckp mcm tu ...sbb org bagus akan kritik pkre yg positif..wlw ape yg dibuat oleh org len tu salah..xbmksd kte kne kutuk hbs2n.. ;)

keep with what you doing..tp jgn mnynyi je ye.. wt la bnde len gak :D

Anonymous said...

Jangan risau lah najwa, orang macam ni, tak ramai pun. sejemput dua je. siapa yang cakap kawan saya ni entah hape ape yang korang cakap tu. sila beware ya, esok saya mai batu pahat tabo cili seko sekor -_-"

NurinSafaa ♥ said...

Don't worry lah. You still ada peminat, ramai lagi peminat you yang sokong you. Abaikan dia, biarlah Allah sahaja yang balas perbuatan dia. Kalau dia kutuk you pun, dia tak dapat apa-apa melainkan dosa. Go on, okayy (: I support you girl.

Anis Hamid said...

Alahai ,
Nampak sangat tak matang nya main sound sound perli macam ni .
Awak pun pernah dengar kan ,
Ignore the haters .
So biar je .

tu baru setakat 29 orang je benci awak .
Ada lagi 29k yang support :)

ignore minoriti .

Biasalah nak jadi artis .
Ada fans , mest ada anti-fans.

be strong babes :)

nurulsyaheera :) said...

THATS WHAT WE CALLED "JEALOUS" .
so be strong dear :)

Wawa Amran said...

Mmg org kate sket2 nk jd penyanyi but at least u dun effect ur studies.. I noe ur doin it for fun.. jgn pikirkan sgt org yg benci tue.. tgk beribu2 lg org yg sokong najwalatif.. Chill dik! They're upset they can't be as good & as talented as you 2 yg diorg wat havoc.. =P
Be strong, I'll always support you =)

MadieyJoey said...

hye..akak, i , aku??..akak(bujet da besar je.) i (geli lah)..prefer aku...
aku bukan nak ckp pe lah..aku sokong ade org ckp.. "sape yang benci kita actually nak jadi macam kita."
diorang sebenarnye jelous.. ape salahnya sokong..youtuber:salah ke nak jadi sebahagian.
tapi wawa kena igt, ni baru sikit..ade belambak lagi dekat luar sgt yang akan dengki dengan kita.
most drpd diorang adelah..orang yang kenal kita.. diorang jelous je sebenarnya..
(bujet je melodi nak dtg..tv0 pun tknk interview dorg)
so, wawa.. be strong ok..

nabila azmi said...

hi2..i love your voice...xpe...bia je org2 yg 'ambil berat' tu..buat baik dibalas baik..buat jht jgn sekali=)

u r good..=)..

Syazwan Saidan said...

haha..relek lew.ang buat x twu suda

emy mia said...

dear najwa.
ignore je diorang okay? diorg jeles sbb x de suare sedap mcm u.
diorg jeles sbb diorg x famous.
so, dun wrry. keep it up.

Unknown said...

to najwalatif,be strong dear =)

awak dah pilih jalan untuk jadi artis.so awak kena sentiasa cool.mental dan fizikal kena kuat.jangan jadi macam setengah artis,cepat melenting.tengok macam Dato' Sti cool je kan.

Ignore mereka.kalau awak dengar dan ambik hati pasal apa yang mereka cakap,itu akan membunuh karier awak.

All the best najwa!

Ujang9897 said...

dik...


tahniah...!!!


kalau dah ada org yang benci kita maksudnya adik dah melangkah ke alam seorang yg berjaya...


jadikan dia batu loncatan ok.., jgn terlalu amik hati tapi jadikan cabaran...=)

majoriti suka jgn risau..=)

Fuad said...

salam.... najwa.... check balik page tu.... die dh mintak maaf....

Hasif Hamsyari said...

Simple je... tak semua suka apa yang kita buat walau kita dah berusaha nak puaskan hati semua orang. prinsip datuk siti kata, tak hidup dek puji, tak mati dek keji. cheer up, rakan sebaya! ^^

Anonymous said...

don't worry najwa. be urself and strong okayh! pedulik sama mereka! haha ;)

Anis Alysha said...

BE STRONG KAK NAJWA !
SAYA STILL SOKONG KAK NAJWA ,

apelyna said...

its oke najwa,
more fans means more haters. biasa la tu. takpayah rasa down or kecik ati. just prove to them that you worth more than what they say.

jgn sedih k. seriusli, x perlu sedih pun. cmon, buli ni efek org lemah je. you're a strong girl kan. b confident and try to improve everyday. u got my vote oke.

syazleen said...

be strong, najwa. biasa lah tu. apa saje yang kita buat, mesti ada jea yang tak puas hati. ignore kan saje kate2 'motivasi' dari para haters tuu. sampai mati pun, kita memang tak boleh nak puas kan hati semua orang. just be yourself. i love your voice. ;)

:: ZawienNajah :: said...

bukan semua org suka kat kite so juz buat bodoh . simple ;P

Aeron Takeshi said...

ku lihat layu dalam melayu...kenapa kalau orang asing datang malaysia..kita bangsa melayu bkn main..macam nak mnyembah...tp bile bangsa kita ingin maju...kita iri hati...kalau mcm ni lah gaye nye...smpai bile pon melayu x maju..bunga raya layu ke kanan...x cantik kekiri...layu melayu

SuhanaSamsuddin. said...

cakap tak serupa bikin oh nama fb yg diorg buat tu. rasa mcm nak gelak je. diorg kot yg baru nk up. dengki tak tentu pasal. iskisk. kesian betul la jadi diorang. hidup penuh kedengkian . haha

mYsteRi0us said...

awak.. sabar k.. be strong..!

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

In fact ramai yang pernah buat macam tu tapi kalau dah namanya artis orang akan sentiasa cari salah walau sekecil kuman sekali pun. Jadikan ni sebagai satu motivasi supaya lain kali kita takkan buat perkara yang sama. Mulanya benda ni kecil tapi tak pasal pasal benda ni merebak sampai orang yang tak ada kena mengena pun nak ikut sama buat dosa. Be strong kayy Kak Wawa :)

NURUL SYUHAIDA MOHD ASRI said...

hi,...buat dek aje mereka tu..

kelakar rasanya bila org yg tegur kita nyanyi bi salah tapi nama fb terang lagi nyata rosak bahasa melayunya, ok, saya admit lah bahasa blog saya pun rosak tapi tak pernah nak perli org...(ok, yg ni saya perli)..hehehe

so, just keep going la adik najwa, you have talent...don't waste that..=)..
aceceh...good luck..

ceksumolek's said...

teruk la diorang nih.. sabo jelah eh sis :) biarkan jelah nk diorg nk kata apa.. yang penting sis ade ramai supporter lain..

x nunab x said...

be strong, and do remember we always support you. never give up.

balqis bq said...

~dy owg jealous je 2,, ckap org pronounce english ta btol,dy pnye ue btol ke?~

Najla Azman said...

actually those people yang immature and childish.

they are so, wannabe you najwa. Just that,they don't know how.

Be srong girl.

All these pain gonna make you closer to happiness. Really.

anyway, I love ur talent. Keep ur awesome factor yeah. Beliebers ! :)

dieya said...

ya Allah...teruknya perangai sekor2..geram btul! sabar taw najwa..org yg mcm tuh slalunya sbb diorg snri nk jd mcm najwa..huhu sabar ye dik..

Tasya A. said...

biasa lah tuh najwa .. sampai mampos pon kte tak boleh nak puas kan hati semua org right ?
so nih laa adat jadi artis ..
ignore org yg kutuk tuh and happy lah dgn pminat2 najwa .. okay~

keyna murad said...

haihh , kenape dorangg biadap sangad ? you kene banyak kan bersaba ehh , takk payah pikir dorangg , dorangg JEALOUS tuhh .

KisahAku said...

chiil dear..
mhon kat allah spyer saper y sedap sgt mlut tuh dpt balasan dya balik..
org cmnii 6t xlpas ke maner pon..
nii la org kiter xpnah nk membangunkan bangse sndrii..
a did a great job..
paper un..u voice..cute..
my roomate kat u..suker sgt ngn kamu..
gud luck dlam paper y kamu lakukan.. :)

Y a T C i E said...

org yang kata org lain immatured tu, selalunya dia yg immature.

dont worry dik, ramai lg yang support awak. stay strong okay. ;)

Annis Suzana said...

ish3.. sabar la ye dik.. mmg dyorg tu dengki sesgt.. dorg xde pe yg adik ade tu yg dengki melebih2.. bia je dyorg trus wt dosa adik gak dpt pahala.. :D

♥ Ummi Nur Insyirah ♥ said...

adik Najwa ..sabar taw .. dun worry .. agaknye memang dieowg tuh ANNOYING giler kot .. biar an ape yg owg nk wat at kite .. die kutuk2 adeq, belum tntu die cukup bagus.. let it b ! budak2 tuh x matang langsung .. ramai lagi yg support adeq okeyh ? b smile .. dugaan utk kamu sis .. :)

Anis Diyana said...

kak najwa,smile ye!

jiwa amirul said...

jgn hiraukan dorg 2..dorg 2 jeles..

HaikeLiyana said...

tak yah pening2 fikir sal diorang ni..juz remember, asalkan ape yang awak buat tu tak menyalahi undang-undang negara dan jugak Islam, juz continue it..kalau kita hidup asyik fikirkan ape yang orang fikir pasal kita,kita takkan ke mana...
juz be yourself... lagipun penduduk malaysia ramai..ramai lagi yang boleh minat dengan awak...

AA said...

act.,mereka tu semua jeles.. let allah judge them~ :) be strong dear~

Love With IzHa said...

dyowg jelaz tu...

♥NURSHAZLINA♥ said...

assalamualaikum , najwa latif , saya dah baca blog awak pasal kene hentam tu . bagi pendapat saya awak tak payah peduli semua tu , memang la awak mulakan dengan menyayikan lagu orang tapi sekarang awak sendiri dah ada lagu , lagi satu walaupun awak nyanyi lagu luar negara , itu tak jadi isu pon , sebenanye dorang je yang nak memperbesarbesarkan . Cuba fikir , yuna bukan sahaja menyanyi lagu luar negara tapi dia juga buat album yang mengandungi lagu luar negara . Kita hanya nak menyampaikan muzik . salah ke ? btw , kepada mereka yang "hentam" najwa ni , cuba korang fikir , x kesah la najwa nak nyanyi lagu luar negara , asalkan jiwa kemelayuan dia masih tinggi , dia tak menyombang malah bersopan santun dalam menegur korang . Korang dengan selamba nya hentam dia secara meluas tanpa fikir nama baik dia tapi dia ada hentam korang balik ? dan ada cakap pasal 'hormat' di situ , maaf kalau saya kurang hajar , tapi setahu saya orang yang comment itu melayu dan mana pula adat melayu awak ? menghentam orang dengan selamba tanpa memikirkan perasaan orang itu ? bukanke kita patut menegur orang dengan sopan ? . fikir sendiri la sayangg . pasal pelajaran itu , kenapa memperkecilkan artis ? kebanyakan artis berpelajaran okayy . Saya juga bukanlah baik sangat . kadang2 selalu juga menghentam orang . tapi kita sedar sendiri la , fikir sebelum menghentam . fikir baik buruk benda itu . maaf kalau saya cakap , ini hanya pandangan saya . :)

Anonymous said...

dear najwa:

be strong k. just let them be, mereka cemburu kerana mereka tidak dikenali, kerana tak de yang puji mereka, nah..cuba kalau mereka ada yang puji..mesti mereka seronok..

mungkin utk memaafkan bukan perkara yg mudah, tapi mudah2an, satu hari nanti mereka akan faham.

Anonymous said...

dear najwa:

be strong k. just let them be, mereka cemburu kerana mereka tidak dikenali, kerana tak de yang puji mereka, nah..cuba kalau mereka ada yang puji..mesti mereka seronok..

mungkin utk memaafkan bukan perkara yg mudah, tapi mudah2an, satu hari nanti mereka akan faham.

SiS eYkA said...

be strong , najwa . rmai lagi yg always support you than caci you . see , rmai yg komen kat ats tuu , we always be here for you .

nanbameen said...

sabar iya najwa... dalam dunia ni x seme suke kite, ade gak yang benci..kena terima juagk.. =)

ur cover always cheering me up!!! gambatte yo najwa chan!!! kyaaaa!!!hahaha!! x3

can u spell? :) said...

you are awesome babe.diorang cuma need some BABY ATTENTION.agak panas jugak dgn ayat-ayat diorang

FARAH CHEE said...

sabar yeaa dik. besalahh dorang cemburu sebab tak dpt apa yg dik dpt sekarang neh haa..
:)

Unknown said...

biasa lah tu..
manusia xpernah senang bila tgk org lain lagi sng dari die..
saba ye..

Anonymous said...

najwa,
be strong!
jgn lupa yg ramai always support ko.
n tokseh la pedulikan dak2 tuu
dowg jelez senanye.
be strong okeyh =)

Anonymous said...

najwa,
be strong!
jgn lupa yg ramai always support ko.
n tokseh la pedulikan dak2 tuu
dowg jelez senanye.
be strong okeyh =)

pengharap KASIH ILAHI said...

chillex dear..nmpk beno jelesnye...kuatkn ht yer ng 'semangat membina' dr mmreka2 ni..hehehhehe=)

K said...

be strong! org BP kuat, tabah, cekal, jiwa cool..(^_^)v

dorg tu jeles je tu..bace jgk print screen ats tu, nonsense la yg ngutuk2 tu...ape daaa...

p/s: whatever u stand for, i'll support Najwa Latif! =)

peace yaww~

K O R I E said...

rilex derr..be a strong girl!
we always support u!
dont worry about da haters!
Fighting my dear!

Seriously to say.
i like ur voice!
keep uploading video in youtube yea!

Norliyana Kartini said...

NL, chillax okay? Nampak sangat lah diorang tu jealous dengan bakat NL. Lantak ape orang nak kata pun, just be yourself. :)

Syira Lokman said...

cemburu je tuu...ignore je wawa ^_^
be strong oke dear!

nur syafiqah said...

anggap je semo 2 dugaan...Allah nk uji kesabaran kita...2 baru ckit..bnyak g yg akn adek hadapi bila meningkat tinggi..

Unknown said...

ni kes buli...senang je..orang-orang macam ni sebenarnya jeles dengan najwa...orang-orang macam ni jenis tak boleh tgk orang lain berjaya..lagi-lagi budak sekolah or kawan2 dorang sendiri...jangan dilayan dorang tuh sume...makin dilayan, dorang makin seronok...so just ignore je...idop sebagai artis mmg byk dugaan nye najwa...ade peminat..ade haters...lumrah dalam dunia artis..kan kan..so just ignore je dorang neh... ^_^

asrina nano said...

wow...!!! sungguh pedas kte2 mreka..hahhaha..
btw..xlme mne pown dik..saboorr jelaa..kami sume support adk cz u hve ur own advantage..so go on jer..cm lagu FYNN JAMAL tuu.."peduli org kata,baju ronyok xapa ,asal pakai selesa"..hahahha...chaiyok2 dik njwa..!!

Drama Queen said...

hai sweety ? jangan pertikaikan apa orang nak cakap kan ? for me its simple , ramai lagi yang sayang you and like you lah sweety . ala setakat puak puak yang ntah dari ceruk apa ntah . alaa . just leave it like a shit okay ? we always support you <3

Apple said...

ignore them.
no body perfect lah.
mungkin mereka jeles dengan bakat yg najwalatif ada.
walaupun ada segelintir yg membenci tapi masih ada ramai yg support anda.
masih ramai menanti cover baru dari najwalatif.
be strong dear :)

MIA said...

They are just jealous . Live yr life well :)

Zaty Zulkifle said...

Hee,'comel' je perangai junior Najwa :)

Mungkin dorang tak rasa apa yang kita rasa,but at the end of the day,trust me dorang yang akan lagi aib.

Buat fb page lah,apa lah.Itu semua lagi menampakkan aib diri dorang sendiri kan?Just ignore haters ni semua :)

Anonymous said...

Kak Najwa , bak kate hantu kak limah balik rumah , Sabo je la ~ xD dyorang suma jeles sbb dyorang x bole jd cam kak . Akak jgn peduli ape dyorang kate . yg pnting , kitorang smua sokong akak !
:D

adila said...
This comment has been removed by the author.
adila said...

Dear Najwa,
Orang-orang mcm ni terlalu byk masa terluang utk 'mengambil berat' ttg najwa. Pedulikan diorang,teruskan dgn apa yg najwa buat sekarang okay?
orang-orang mcmtu mmg tak akan berhenti bercakap. jgn putus semangat, awesome friends always there for you :)

Anonymous said...

Najwa, actually diorang tu jeles dgn apa yg najwa dah kecapi dlm dunia hiburan. diorang tak dpt apa yang najwa dpt . jgn layan diorang tu . org yg macam tu hipokrit n tak ada pendirian . sbb tu diorang kutuk2 najwa . harap najwa sabar . najwa amik kata2 diorang tu sbgai iktibar & pengajaran . kalau diorang kata pronouncation najwa salah , najwa betul kan , kalau diorang kata najwa punya suara tak sedap , najwa sedap kan . najwa jgn takut dgn diorang. be urself okay :) moga najwa sbar dengan dugaan Allah SWT :) insya'allah diorang akan dpt blasan drpd Allah :) sabar and keep moving foward ! dont look back dear :) take care :)

Al-Jauhari Brothers said...

najwa kuat ! u can face it ! :D

Dian Mashita said...

move to KL, we're more civilized. Sometimes. In some parts of KL. TTDI, Subang Jaya, Kota Damansara, Damansara..yea..

Anyway! Don't mind too much about those haters. It's only a waste of time.

Excel both in your music and academic, and people will shut their filthy mouths up.

Good luck!

eesyaheera said...

haters only hate you because they can't be you.

biasa lah dik, zaman sekolah menengah ni semua baru nak up. berani mengutuk kat status facebook je.

bukan semua orang suka kita. najwa ignore those haters and succeed in music and study okey? :)

miss azwani said...

nmpak sgt dorang jeles, sbb dorang ta se 'HOT' awk(!)

IFA Athirah said...

manusia ni kalo x puas hati dn org mmg x sah.awk sabar la ek.stiap org msti ade org yg ske and tak ske.bila awk popular, lg rmai awk nmpk org yg ske awk and x ske awk.biarkan diorg.jeles sgt la tu..chill girl!!u can do it!! :)

Si Bunge Menawan said...

bile kite bejaye org akn buat kite makin down =) so xyah pedulik psl org2 nie ;)

Fara Hartie said...

Ye, ini dilabelkan membuli. Haters are always haters. Mereka dengki dengan kebolehan orang lain. Mereka buat macam ini kerana mereka sedar mereka loser.

Fara Hartie said...

Ye, ini dilabelkan membuli. Haters are always haters. Mereka dengki dengan kebolehan orang lain. Mereka buat macam ini kerana mereka sedar mereka loser.

Sunshine in the morning said...

salam.dik najwa..u'r great!!just ignore bout people that making suck out there..nway..love ur voice n ur such a talented girl.keep it up!!

cik adea said...

salam dek..
just ignore je sume tu..ni laa prangai sesetengah owg mlayu..
suke mnjtuhkan kaum sendri..
adek xpayah laaa pk sgt..
just focus..

Shurazirah Sukhur said...

Hey girl..sabar ok!orang2 macam gitu memang xboleh tengok orang senang..ada je nak kutuk,mengata,menghina..damnn!camna la industri muzik malaysia nak maju kalau ada orang macam gini...kalau tak suka,diam suda la..xperlu nak update status bagai..aishh..papepun, im always support you dear!just ignore with that immature person!

shark@fendy said...

giler langsi mulut depa ni...
ckp ikut sedap mulut jew...
nsib la dak2...
xpe dik,ko relax jew...
chill je..
biase r 2..
adat la,bangsa melayu ni..xle nk tgok owg senang skit...
sabar jew ok...

Anonymous said...

KamI SeMua SoKOnG NajWa..
BiaSAlAh DIk...MulOt ORAnG KiTa tak BOleH Nk TuTOp..ApE2 POwn...
AmiL TeTAP SoKOnG aDIk...
BUat YAnG TeRbeaK K...
KamI sEMUa SeNtIASA SoKOng aDik NajWa dari BlAkaNg..CErIA2 SeLalu...:)

Sembang Kemas said...

alah relax la najwa,gua suka lu semenjak lu masuk UTM aritu,gua ngan geng2 Fenomena kan ade?

kah3..

and lagi satu,lagipun diorang semua tu jeles tengok najwa hebat di pentas,tak gitu?

and and..

mungkin najwa pernah wat kesilapan,tapi semua manusia tak perfect,kan?

hebat sungguh tangan mereka menaip..
diorang ada blog tak?

gua nak hentam

Sembang Kemas said...

kah3,

dah jumpa minah virondom tuh,geng2 same sekolah ke?

alah budak2 bese la.

cuba najwa ajak diorang duet,masuk utube,gerenti diorang nak.

syaf msb said...

hahah..LAME
rilek la najwa..ni sume mslh kecik je nih..
maybe dorg da try buat kt utube version dorg..n guess what,xdpt sambutan kot...2 yg smangat hasad dengki 2 dtg..
ignore je la dorg2 nih..
typical parasite in the community..

btw..keep up the good work n u rock! heh

hazwani hazman said...

soba2 najwa..dorang tuh jeles r tuh,pedulikan mulut2 longkang neh,dun give up,nk jd org yg berjaya bkn senang,chayok3! ^^

Unknown said...

adekk.. be strong okeyh..
klau akk yang kena memng kne hentam dea orang tuh..
huhu..

Aryna said...

Ya allah. teruk gila mulut diorang. Najwa, stay strong. You sangat berbakat. Cabaran dunia memang besar, and ykow kan bende tuu? You pronounce semue salah? Pekak ke diorang tu ckp semua salah? haha Itu mkne'y diorang jealous. You tk payah rase down sangat okay. I know how do you feel. Admin page tu macam pikir die dah too perfect ! cakap budak baru nak up, hot tuu semua just trend sekarang je. Najwa keep it up okay ! Dugaaa & cbrn yg mematangkan kite utk mnjd yg lebih baik :D

Unknown said...

org melayu mmg ska jtuhkan org sndri...

fiqah said...

dia orng cemburu tuh sebenarnya. sbr je lh. dugaan biler kiter nk up

Shat said...

saba ea najwa~ dieorg tu semuanye saje nk menjatuhkan org~ n dieorang ni jenis2 manusia yang tak senang bile tgk orang lebih hebat dari dieorg~ keep it up~

zyzoul83 said...

kesimpulannya..xyhla nyanyi2..suara pmpn kn aurat..stdy lg kn?stdy la elk2..dptkn result yg baik..then further stdy smpi degree or higher..get a better life rather than being an singer/artis..

iyou said...

adik najwa syg...

tabahkan hati, jgn amek pot apa org dengki nk ckp... hidup ni kita buat mcm mana pun, mst ada jugak org yg x puas hati dgn kita.. yg penting, kita tau apa yg kita buat.. biarkn, 1 HARI nnti Allah akan soal apa yg dah diorang buat atas muka bumi.. time, tu menyesal x guna sbb dah sakitkan hati org...

perlu igt, dosa dgn Allah, kita mintak ampun.. tp dosa dgn manusia, kita bergantung pd kemaafan seseorang tu... =)

kyOkoHayaShi! said...

xpe wawa syg, 1 xske nisbah ngan 1000 yg ske wawa ! abaikan mereka k? keep it up gurls. ur awesome ! :)


mslh bdk2 pramatang mmg gni :)

anumuchan said...

be strong..
lumrah kehidupan orang fofular macam tu..ada je orang dengki dan cemburu.
sabar k..

Nur Ilham said...

Salam...ai dik wawa... Akak terkasima juga melihat preview2 adik wat ni..huhu..berat bila dah satu M'sia n maybe satu dunia leh tau kisah adik ni..apapun...hidup mesti diteruskan..ye la....hidup ibarat roda..sekejap di atas dan sekejap di bawah...lau kita sentiasa di atas, kita akan leka shgga terjatuh dan jika kita di bawah, kita akan sentiasa beringat utk mengubah hidup menjadi lebih baik. hope adik mampu bersabar dan teruskan perjuangan. supporter adalah tulang belakang selain family..enjoy ur life..still young maa..huhu..wassalam

ekin suri said...

KEEP STRONG NAJWA LATIF. JGN SIA SIA KAN BAKAT AWAK. :)

. said...

persetankan aje semua itu.

mimieloville said...

relax wa...tu 0.0001 je yg hate u pnye career...berjuta2.lg yg support wa...jz happy k...xya pikir sgt...lagu baru 1....heheheh

hudaa.udey said...

sabar je dear.. dieowg jeles tengok kamu de bakat ley men gitar ley nyanyi.. ignore them okeii :) ni slah satu dugaan lau da cebur dalam industri nii.. :)

AtiqahMyungsoo(L) said...

just ignore them...
najwa ada fb x???

Aqeela Yuen said...

najwa :)

kesian awak diejek dan dikatakan sedemikian . sedih saya baca apa yang dia orang tulis tu . walaupun kita tak kenal kan tapi kita sebaya ^^

saya anggap najwa kawan saya . saya suka suara merdu najwa . saya suka imej bertudung najwa . saya suka semangat tidak putus asa najwa .

butakan mata dan pekakkan telinga saja dengan apa yang mereka tulis dan kata . sabar ye , najwa ?

don't worry . you have us . we support you :')

assalamualaikum .

puteri atiera said...

sabaq je dik...dieorg x cukup kasih sayang.....suke kacau periuk nasi org....mcm la die x penah wat salah...dri salah la kite perbetol kan...bodoh bangang sape buat tue...

ape pown i like your voice so muchhhh... <3..\
pape pown keep it up dik!!

adwa syuhada said...

salam , sabar ukeyy !! , dorang tu sume jealous kat u sebenarnye , chill , bese r , nx mulakan idup mesti ad cabaran !!! , sabar masih ramai yang menyokong u di luar sana <3

rara said...

i bace enrty u nie.. agak menyirap jugak i.. xperlu la dorg ckp mcm tuh.. nak je i ckp kat dorg.. suwo dorg nyanyi dpn i. and speak english dgn i kalo diri tuh hebat sgt..
najwa.. sbb u awesome la sorg kate u mcm2 .. sbb dorg x dpt jadi mcm u.. u mmg unik.. and i really love ur voice.. btw.. u sbr k dear.. nie sume dugaan idop dari Allah.. hadapi dgn tenang, sbr and bijak..

Pyka Rahmat said...

bermulanya benci kerana dengki.

you just go with the flow, kesahkan dioarang tu. apa takdapat hidup dengan orang macamtu :)

paanz said...

hi najwa.. this is a small matter for you, and you should not take it this serious.. Sure akan ada golongan mcm ni, and you should just ignore them. You have your own audience just because the way you are, the way you sing those songs. Doesn't matter lagu apa2 pun.. You have a unique set of fans. So, keep it up with what you do..

Miss Vamp said...

relax dik...psal xnynyi lagu skolah pon nk bsing..xda plak nk bsing pd yg bckp wktu azan bkumndang..kn?

xslh nynyi lgu english. Dh kita minat. lgpon, mcm la dyorg xdgr lgu english, kn? Klu pd yg xpuas ati, p buat cover sndri nynyi lgu mlayu..betol x?

Musuh bleh jd kwn kita sbb dyorg akn prhatikn diri kita slalu. prhati slh kita. dgn tu, bleh la kita btolkn mne yg kurang.. ^_^

sy pon jlez ngn kamu sbb kmu pndai main gitar n piano.tp jlez yg sihat la...haha

papepon, gud luck. jgn lupa diri dh la..=)

redzwanie redzmann said...

adik...sabar n b strong...
adik usaha untuk berjaya kan...?
so..jgn sbb mereka yg mengambil berat sgt2 tuh menjthkan kejyaan adik..
i love ur voice dear..keep it up!

Psychic Zero said...

Saya harap Najwa byk bersabar. Benda2 mcm ni mmg normal dikalangan budak2 sekolah terutama budak2 zaman sekarang, daripada penulisan mereka dah tahu semuanya tak matang. Nasihat saya, jgn pedulikan mereka langsung. Just jadi diri anda dan teruskan dgn apa jua yg anda minat. Diorang kutuk2 pun tgk la nanti 5 tahun akan datang Najwa dekat mana diorang dekat mana. Benda2 ni akan hilang dengan sendirinya nanti. Kalau diorang kutuk pun at the end diorang takkan dapat apa pun.

muhammad shahzan safian said...

be patient n strong..,juz ignore what others told about u..the most important thing, u should just look AHEAD!..SMILE ALWAYS!

Riezale M Shaiful said...

hehe . sabar jela . manusia memang cmni . konon bagus sangat , padahal kalau suruh dorang nyanyi confirm hancur . entah entah main alat muzik pn terkial kial . bapak sombong ! hahahaha !! orang kat sana yg dah lama jadi ARTIS lg teruk . so , sabar jela . yg penting kita tau apa yg kita buat k . ;)

Anonymous said...

tak patut dorng buat mcm tuh!

Adib Syazwan said...

sabar la ye..dunia ni macam2 jenis org~

Syamira Ismail said...

sabar je lah dik. Juniors najwa tu jealous maybe! or mybe dia sakit hati sbb mybe najwa tlepas pndang na senyum kat dia bagai.

akak pn ada dgar cter, since akk org BP juga. diorng kata awk sombong. tpi akk ta amk peduli pun, since i know. now, ramai knal najwa and it isnt easy for najwa utk senangkan hati smua org. takkan lah nak prgi satu satu muka and snyum kan. you need your own space. akk fhm.

bt tak tau je bnda bnda ni smua. just focus on what you'r doing now.ok?

ingat, manusia itu kalau suka menjatuhkan air muka manusia yg lain: busuklah hatinya dan busuklah lakunya. yg pnting, Najwa: kamu bukan diantaranya. Okayyy ? :)

be strong!

NASYA hamzah said...
This comment has been removed by the author.
C!k LaYLa PiPi GeBu said...

si nasya hamzah ni mesti salah sorung dr mereka...kikikiki..
dik nasya oiii..ko ni tau cari slh org je kottt...budakbudakkkcakap pakai otak ye dikk..

Eiqah Zainuddin said...

kak najwa saba yer...dlm industri ni,bukannya sume org kitew....:)

ronin said...

sabar la najwa...semua org cemburu kat awk la tu..semua nak jadi femes...tapi dorang xberbakat mcm awk...kalo pasal salah sebutan tu xkesah la...kan bole dibaiki lagi...cuba dgr lgu2 english laen...sebut pon xbetol jgk...dorang konon2 nk juangkan bahasa melayu..tapi badigol..haha...aku support najwa.! peace

sYaza said...

najwa..sabar nye..percayalah..org yang mencaci kelebihan orang lain adalah orang yang sebenarnya iri hati dengan kelebihan yang najwa ade...jgn risau...macam ni lah dunia...take care n kip it up okai~!!yang penting najwa tau siapa diri najwa ...pon dah cukup..okai..b urself.. =))

sYaza said...

najwa..sabar nye..percayalah..org yang mencaci kelebihan orang lain adalah orang yang sebenarnya iri hati dengan kelebihan yang najwa ade...jgn risau...macam ni lah dunia...take care n kip it up okai~!!yang penting najwa tau siapa diri najwa ...pon dah cukup..okai..b urself.. =))

Nycah Mokhtar. said...

Chill keyy sister , banyak org jealous kd akk . Sbb dorng tk mampu nk maen gitar and ad suare merdu cm akk . Dlm dunie neh mmg selalu byk dugaan . Saba keyy :')

NATASYA said...

woooooow ape laaaa -,- banyak bersabar ya najwa :)) itu semua DENGKI je tueee biar kan je dorang tuee

NY said...

diorang tu semua jealous sebab tu perangai macam loser, chill babe :] tk payah layan, lama lama nanti diorang senyap ah tuu, one day diorang kena pulak :)

pedot said...

rilek suda...cube bace kisah org yg berjaya.msti ade byk dugaan.mane ade terus berjaya je kan..just be strong dear.

melor athirah said...

be strong girl :)

NoraChan said...

rileks la.. adat la.. bila kita kat atas, ade je org tak puas hati... jangan pedulikan dorang... kalo kita pon buat ape yang doarng buat.. that means kita pon setaraf ngn dorang... biarkan mereka dengan dosa mereka...

Daya The Sixth ! said...

Kami penyokong kak Najwa tak akan peduli dengan orang macam ni .. always support you kakak :) dont give up ye ...

Wafa Aznan said...

Sabar je lah Kak Najwa :D you are still the best you know :) wafa hrp akk boleh jadi mcm Yuna :) suka dgr suara akk , yg caci2 akk tu semua sbb diorang jealous tak de suara cm akak :D

FatynAnnisa said...

jgn dngar cakap orang lain..mungkin mereka dengki dengan akak.. be strong,kay? :)

Fatin said...

Be strong , im always support you ;D

Mashe said...

dik, sora u besh la!~

Khairina said...

kak,be strong oke?

♥ aliahƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ said...

salam,,,
sabar banyak2 okay???
biaselah manusia,,.suke sangat nak kutuk orang..xpayah risaulah,,..
always supporting you...
all the best..:)

shierasharif said...

honestly, i dont really into you before. but i think you have it, u have what it takes to tackle youngsters of something actually not that negative.

dear, dont worry of their whatsoever action, theyre malays,thats what typical malays do, they spill their hatred, their gossips, their unworthy words around without thinking. thanks to internet, it becoming easier for them. now they can easily "baling batu sembunyi tangan" u know what i mean kan?

but whatever they do, definitely because they hate themselves for not having the gift that you have. so they spill it out to you to make themselves feel good.

dear, u keep on working on ur talent to the hardest so u can prove to those people with too much "batu and keep on throwing it tu". seriously, im done with hating you. i admit it ! ure good, how i wish i can play like you.

and lastly, they will stop and move on to hate orang lain plak, but not you, you will keep going and people will love you more. trust me :)

loves;
shierasharif

Fatink said...

sabar lah dik najwa...tu lah..susah sikit nak berdepan dgn anti ni..ni kira bagus adik nak meningkat kat malaysia..cuba dik tgk kat korea ke jepun ke..anti mereka tahap teruk sampai nak bunuh lah..so,nsht akk,adik dh tempuh dunia seni ni,kena pandai jaga diri dan paling penting kawal emosi okay..just cakap"alhamdulillah" apabila ditohmah sebegini rupa..nasihat akhir sy,adik jgn give up okay dan jgn bersedih..ceria selalu..!!!!! (^_^)

AQILAHRAMLI. said...

dear sis. truthly, diaorg jealous sbb diaorg tader bakat macam you. yeah, kalau diaorg nyanyi pun sumbang kan? thats why la diaorg caci and maki you. don't worry. setiap kejadian yang berlaku pasti ada hikmahnya. untuk menjadi seorg yang lebih baik, terlalu banyak ujian. maka, bersabarlah, kay? Allah is always by your side :)

Farah FR Rozman said...

"Sesungguhnya ALLAH bersama2 dengan orang2 yg Sabar" (Al Baqarah, 153)...
Saya Bukanlah peminat anda..tetapi saya suka anda kerana anda pandai bermain instrument dan mempunyai suara yang merdu....'Bersyukurlah dengan kelebihan yang ada dan rezeki yang Allah beri' Don't give up!!! keep it up!!! its your life.... not them...atleast u have your own career!!!!

laugh like monster said...

kak najwa!!!love your cover song!!!ignore ape org kate...keep it up!!loike!

Unknown said...

kalau ada 100 org yg benci, akan ada 1000 org yg suka Najwa. Kalau ada 1000 org yg membenci, akan ada 10,000 org yg akan menyokong Najwa. Keep the faith!

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 303   Newer› Newest»